Processando...

Simulado UFF de Inglês | VESTIBULAR

Simulado UFF de Inglês

📚 Simulado UFF | Vestibular | cód.8092

O segredo da aprovação está nos treinos. E esse simulado UFF é seu melhor aliado! 🎯

 

🔗 Vejam mais simulados UFF

🎯 São milhares de simulados para concurso disponíveis para você praticar e conseguir a tão sonhada aprovação em Concurso Público.


🧪 Este Simulado UFF foi elaborado da seguinte forma:

  • 📌 Categoria: Vestibular
  • 🏛️ Instituição: UFF
  • 👔 Cargo: Vestibular
  • 📚 Matéria: Inglês
  • 🧩 Assuntos do Simulado:
  • 🏢 Banca Organizadora: UFF
  • ❓ Quantidade de Questões: 17
  • ⏱️ Tempo do Simulado: 51 minutos

⚙️ REGRA DO SIMULADO

Este simulado é gratuito 🆓. Basta clicar no botão iniciar abaixo e preencher um breve cadastro para participar do nosso ranking.

 

📊 No ranking você compara sua nota com outros candidatos e acompanha sua evolução nos estudos.

 

🚀 Aproveite este simulado UFF e saia na frente na sua preparação!


📖 Questões UFF

Se ainda não estiver pronto para fazer o simulado, treine antes com nossas questões de concursos:

Questões do concurso UFF


🎥 Vídeo Aula

Confira vídeo aulas no YouTube com foco no concurso UFF. Estude com conteúdo gratuito e atualizado.

Assistir vídeo aula sobre UFF


📚 Apostila

Encontre apostilas completas e materiais didáticos atualizados para o concurso UFF.

Ver apostilas para UFF


📢 Concursos Abertos para UFF

Veja os concursos abertos da instituição UFF. A lista está sempre atualizada:

Concursos abertos para UFF


🍀 Boa sorte e Bons Estudos,

ConcursosAZ - Aprovando de A a Z ✅


#120860
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

In the last paragraph, the text discusses the challenge humanity has to face to overcome its radical crisis. Such challenge can be understood as a:

  • a) “In some cultures “yes” means “I hear you” more than “I agree.” (line 5)
  • b) “Paying attention to customs and cultural differences can give someone outside that culture a better chance by assimilation and acceptance.” (lines 13-14)
  • c) “Stereotyping can have intense negative effects, especially when educators or managers make fewer attempts to involve those of other cultures […].” (lines 23-24)
  • d) “Don’t be afraid to ask questions as most people respond very positively to inquiries about their culture.” (lines 31-32)
  • e) “When the exterior is peeled off, there are not many differences after all.” (line 39)
#120861
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 2 - 

EXEMPLIFICATION is used by the author of the text to develop his argumentation. In paragraph 7, through the use of exemplification, the author

  • a) lists types of social behavior which may positively affect cross-cultural communication.
  • b) may lead people to misunderstand other people’s social conventions.
  • c) can get a balanced view of the literary and cultural contributions of a particular society.
  • d) may lead people to appreciate other people’s literatures.
  • e) does not affect social interaction.
#120863
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 3 - 

In “There is much to be gained by observing how people of the same culture interact with each other” (lines 30-31), the expression in bold could be replaced by

  • a) both.
  • b) neither.
  • c) everyone.
  • d) one another.
  • e) each one.
#120865
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 4 - 

Discourse markers are used to provide cohesion to the text. In the excerpt “Hence, we are comparing two bell curves and generalization cannot be avoided” (lines 17-18), the discourse marker in bold expresses the following semantic relation:

  • a) time.
  • b) concession.
  • c) consequence.
  • d) emphasis.
  • e) manner.
#120868
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 5 - 

According to what is stated in the 2nd paragraph, offering a seat on the bus to an older person is an example of

  • a) greeting.
  • b) gallantry.
  • c) affection.
  • d) acceptance.
  • e) rudeness.
#120869
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 6 - 

The meaning of unsuspecting (line 14) is

  • a) incriminating.
  • b) ingenious.
  • c) suspicious.
  • d) guilty.
  • e) innocent.
#120873
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 7 - 

According to Text I, in order to interact successfully with people from a different culture, one must

  • a) observe people’s cultural behavior carefully.
  • b) generalize social behavior.
  • c) avoid eye contact.
  • d) ignore people’s cultural differences.
  • e) speak their language fluently.
#120874
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 8 - 

The title of Text I reflects the author’s position regarding culture. Choose the statement in which this position is best conveyed.

  • a) Individual differences should not be taken into account when trying to understand people’s culture.
  • b) People should make genuine efforts to understand other people’s culture.
  • c) Differences between people add richness to the fabric of life.
  • d) Although there are cultural differences between nations, people everywhere have a lot in common.
  • e) Traditions contribute to assimilate not only culture but language as well.
#120876
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 9 - 

In the last paragraph, the text discusses the challenge humanity has to face to overcome its radical crisis. Such challenge can be understood as a:

  • a) prophecy;
  • b) query;
  • c) justification;
  • d) denial;
  • e) promise
#120877
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 10 - 

Choose the item which signals, in the second paragraph, a change of opinion concerning human intelligence.

  • a) even
  • b) more recently
  • c) no doubt
  • d) yet
  • e) other
#120879
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 11 - 

Observe this extract from the text: “The achievements of humanity are impressive and undeniable”. (lines 15-16) More recently, however, there has been a radical change in the way humanity behaves toward the evolution of the planet. Mark the option which best characterizes this attitude.

  • a) Science and technology.
  • b) Human consciousness.
  • c) Individual life-form.
  • d) Evolutionary leap.
  • e) Collective insanity.
#120881
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 12 - 

In the extracts below, the words with ‘ing’ are all verbs, except:

  • a) “humans are inflicting on other life-forms” (line 27);
  • b) “this dysfunction is actually intensifying” (line 24);
  • c) “sublime works of music, literature, painting, architecture and sculpture” (lines 17-18);
  • d) “the old way of being in the world” (line 31);
  • e) “responding to this radical crisis” (line 35).
#120882
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 13 - 

In the fourth paragraph, the repetition of the connective WHEN indicates:

  • a) denial;
  • b) emphasis;
  • c) doubt;
  • d) comparison;
  • e) reason.
#120884
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 14 - 

In the text, the role of science and technology in the achievements of humanity is viewed as one of contrast. Mark the option that best characterizes such a role.

  • a) Miraculous and destructive.
  • b) Radical and extinct.
  • c) Impressive and sublime.
  • d) Evolutionary and intensifying.
  • e) Undeniable and isolated.
#120885
Banca
UFF
Matéria
Inglês
Concurso
UFF
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 15 - 

The text discusses the collective dysfunction of the human mind. It gives as examples the destruction of oxygen-producing forests and other plant and animal life; ill-treatment of animals in factory farms; and poisoning of rivers, oceans and air. The reason for this behavior is:

  • a) lack of choice and insurmountable problems;
  • b) explosion of color and scent;
  • c) planet’s survival and evolution of species;
  • d) isolated phenomena;
  • e) human’s greed and ignorance.