Processando...

Simulado UFAC de Inglês | VESTIBULAR

Simulado UFAC de Inglês

SIMULADO UFAC DE INGLÊS

INSTRUÇÕES DO SIMULADO

OBJETIVOS
Aprimorar os conhecimentos adquiridos durante os seus estudos, de forma a avaliar a sua aprendizagem, utilizando para isso as metodologias e critérios idênticos aos maiores e melhores Vestibular do País, através de simulados para Vestibular, provas e questões de Vestibular.

PÚBLICO ALVO DO SIMULADO
Alunos/Concursando que almejam sua aprovação no Vestibular UFAC.

SOBRE AS QUESTÕES DO SIMULADO
Este simulado contém questões da UFAC que foi organizado pela UFAC . Estas questões são de Inglês , contendo os assuntos de Interpretação de texto | Reading comprehension, Interpretação de texto | Reading comprehension , Vocabulário | Vocabulary, Tradução | Translation, Verbos | Verbs , Presente simples | Simple present , Presente progressivo | Present continuous ( assuntos), Vocabulário | Vocabulary, que foram extraídas dos Vestibular anteriores UFAC, portanto este simulado contém os gabaritos oficiais.

ESTATÍSTICA DO SIMULADO
O Simulado UFAC de Inglês contém um total de 19 questões de Vestibular com um tempo estimado de 57 minutos para sua realização. Os assuntos abordados são de Inglês , Interpretação de texto | Reading comprehension, | Reading comprehension , Vocabulário | Vocabulary, Tradução | Translation, Verbos | Verbs , Presente simples | Simple present , Presente progressivo | Present continuous ( assuntos), para que você possa realmente simular como estão seus conhecimento no Vestibular UFAC.

RANKING DO SIMULADO
Realize este simulado até o seu final e ao conclui-lo você verá as questões que errou e acertou, seus possíveis comentários e ainda poderá ver seu DESEMPENHO perante ao dos seus CONCORRENTES no Vestibular UFAC. Venha participar deste Ranking e saia na frente de todos. Veja sua nota e sua colocação no RANKING e saiba se esta preparado para conseguir sua aprovação.

CARGO DO SIMULADO
Este simulado contém questões para o cargo de Vestibular. Se você esta estudando para ser aprovado para Vestibular não deixe de realizar este simulado e outros disponíveis no portal.

COMO REALIZAR O SIMULADO UFAC
Para realizar o simulado UFAC você deve realizar seu cadastro grátis e depois escolher as alternativas que julgar correta. No final do simulado UFAC você verá as questões que errou e acertou.

Bons Estudos! Simulado para UFAC é aqui!


#120235
Banca
UFAC
Matéria
Inglês Diversos
Concurso
UFAC
Tipo
Múltipla escolha
Comentários
Seja o primeiro a comentar
fácil

(1,0) 1 - 

In the last square Charlie Brown responds with “I knew it!” What did he mean by that?

    • a) He knew that she was more interested in what she would get than what she would give.
    • b) He knew that she was thinking only of making a list for thank-you notes.
    • c) He knew that she had a short memory even though she was so young.
    • d) He knew that she had not brought her “give” list with her.
    • e) He knew that she was thinking only of making a list of school things.
    #120236
    Banca
    UFAC
    Matéria
    Inglês Diversos
    Concurso
    UFAC
    Tipo
    Múltipla escolha
    Comentários
    Seja o primeiro a comentar
    fácil

    (1,0) 2 - 

    In the second square the word “figure” means:

    • a) intend
    • b) hope
    • c) pretend
    • d) believe
    • e) forget
    #120237
    Banca
    UFAC
    Matéria
    Inglês Diversos
    Concurso
    UFAC
    Tipo
    Múltipla escolha
    Comentários
    Seja o primeiro a comentar
    fácil

    (1,0) 3 - 

    In accordance with the text, judge the following items as TRUE (T) or FALSE (F):


    I. Mr. Mendes is seen as one of the most important symbols against the advance of loggers and ranchers.( )

    II. Mr. President Lula said that Chico Mendes spent years supporting forest local communities to stop the Federal Government actions due to the creation of natural reserves.( )

    III. Tim Hirsch stated that 20 years after from the murder of Chico Mendes, the pressures on the Amazon have gravely increased.( )

    IV. Since the murder of Chico Mendes the Amazon became the stage of land disputes, causing a series of massacres.( )

    V. After Mr. Mendes death, the perpetrators were punished and the Brazilian government announced plans to decrease the presence of local rubber-tappers on the Amazon region.( )

      • a) T – F – T – F – T
      • b) T – F – F – T – F
      • c) T – F – F – F – T
      • d) T – T – T – F – F
      • e) T – T – T – T - T
      #120238
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 4 - 

      The expression “environmental campaigners” (line 24) can be best interpreted as:

      • a) presidential candidates who campaign on environmental issues
      • b) people who campaign to preserve the environment
      • c) a group of rubber-tappers who campaigned for their rights
      • d) a group of activists who struggle for the environment
      • e) A group of teachers who campaigned for better salaries.
      #120239
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 5 - 

      Based on the text, Chico Mendes’ heritage was:

      • a) creating conditions to enable people to live from the forest.
      • b) looking after the local forest communities against the loggers and ranchers
      • c) encouraging poor communities to protect the rubber trees against landowners.
      • d) struggling by creating decent political conditions to people who live from the forest.
      • e) Encouraging poor communities in the forest to live in the cities.
      #120240
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 6 - 

      According to the text, it can be concluded that:

      • a) the government will punish the illegal actions caused by farmers and sawmills.
      • b) the government will abolish the credits of farmers and prosecute offenders.
      • c) the government will punish illegal actions and prosecute offenders.
      • d) the government will decrease the illegal actions through satellite observations
      • e) The government is not worried with the deforestation in Amazon
      #120241
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 7 - 

      In the sentence “The environment minister Carlos Minc reckons that only one in ten offenders is prosecuted and fewer than one in 200 convicted in the courts.” (lines 10-12) the words in bold would be suitable replaced by:

      • a) recognizes, deforesters, judged.
      • b) believes, deforesters, punished.
      • c) remembers, farmers, arrived.
      • d) considers, farmers, imprisoned.
      • e) Punished, farmers, remembers.
      #120242
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 8 - 

      The time conjunction “so far” (line 06) in the text could be correctly replaced by:

      • a) Now
      • b) Nowadays
      • c) Until
      • d) Until Now
      • e) Now and now
      #120243
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 9 - 

      In this article, the expression “a package of measures to combat deforestation” (lines 04-05) means:

      • a) the Brazilian government established a series of actions to control the destruction of Amazon.
      • b) the Brazilian government established a series of satellite observations to rate the destruction of Amazon.
      • c) the Brazilian government promised to create groups of deforesters to slow down the deforestation in Amazon.
      • d) the Brazilian government promised to create legal efforts to decrease the deforestation in Amazon.
      • e) The Brazilian government invited a group of deforesters to slow down deforestation in Amazon
      #120244
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 10 - 

      The questions 34 and 35 are related to the comic strip form It’s all about you, by Tony Murphy:

      “Wanna” in the second square is used in informal language, during conversation. It is the short form of:

      • a) Want for.
      • b) Want up.
      • c) Want of.
      • d) Want to.
      • e) Want off.
      #120245
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 11 - 

      The questions 34 and 35 are related to the comic strip form It’s all about you, by Tony Murphy:

      On the first square, the expression “getting on my nerves”, means:

      • a) Making me very happy
      • b) Falling in Love.c
      • c) Making me very angry.
      • d) Making me very sad.
      • e) Insisting very much.
      #120246
      Banca
      UFAC
      Matéria
      Inglês Diversos
      Concurso
      UFAC
      Tipo
      Múltipla escolha
      Comentários
      Seja o primeiro a comentar
      fácil

      (1,0) 12 - 

      The questions 32 and 33 refer to TEXT II entitled
      Starting a new job, by Rose Walker.

      The text Starting a new job is about:

        • a) How to prepare yourself to get a new job.
        • b) How to prepare yourself to let all your fears go.
        • c) How to prepare yourself to get along with your family.
        • d) How to prepare yourself to take an exam.
        • e) How to prepare yourself mentally to start a new job.
        #120247
        Banca
        UFAC
        Matéria
        Inglês Diversos
        Concurso
        UFAC
        Tipo
        Múltipla escolha
        Comentários
        Seja o primeiro a comentar
        fácil

        (1,0) 13 - 

        The questions 32 and 33 refer to TEXT II entitled
        Starting a new job, by Rose Walker.

        Read the sentences below and judge them (T) TRUE or (F) FALSE:

        I. It’s not important to have a good understanding about the new company.

        II. Your way of thinking will become your way of acting.

        III. The first step in preparation for a new job is to let your fears go.

        • a) F-T-T.
        • b) T-F-T.
        • c) T-T-T.
        • d) F-F-T.
        • e) F-F-F.
        #120248
        Banca
        UFAC
        Matéria
        Inglês Diversos
        Concurso
        UFAC
        Tipo
        Múltipla escolha
        Comentários
        Seja o primeiro a comentar
        fácil

        (1,0) 14 - 

        “They can’t put up with this any longer” means:

        • a) Eles não podem ir mais longe.
        • b) Eles não irão colocar isto lá.
        • c) Eles não podem ir adiante.
        • d) Eles não agüentam mais isto.
        • e) Eles não conseguem levá-lo.
        #120249
        Banca
        UFAC
        Matéria
        Inglês Diversos
        Concurso
        UFAC
        Tipo
        Múltipla escolha
        Comentários
        Seja o primeiro a comentar
        fácil

        (1,0) 15 - 

        Choose the alternative that best completes the sentence:

        Charles normally ________ water, but now he ________ coke.

        • a) drinks; is drinking.
        • b) is drinking; drinks.
        • c) was drinking; drinks.
        • d) drink; is drinking.
        • e) drinks, was drinking.